dilluns, 15 d’abril del 2013

Ultra de Montserrat


Aquesta any s’ha celebrat la  primera edició de la Ultra de Montserrat. Inici des de Collbató amb un total de 70 Km pels voltants de la muntanya travessant El Bruc, Castellolí, Marganell, Sant Cristòfol, Monistrol de Montserrat, Esparraguera i final a Collbató. El 65% del recorregut pista forestal, el 32% per corriols i un 3%  asfalt.

 Uns 150 corredors prenem la sortida a la Avinguda del Centenari de Collbató a les 7,30 hores amb un objectiu comú, donar la volta a la muntanya de Montserrat amb el menys temps possible.

Uns Km per pistes forestals en portaran fins El Bruc on ràpidament ens endinsem en un bosc que ens porta fins el poble de Castellolí, Km 24. Des d’ aquest enfilem una gran pujada fins arribar a l’àrea de Can Massana, Km 34 i on troben un avituallament. Són les 12 del matí, he tardat 4,30 hores,i ja soc a l’equador de la cursa. Ara una petita pujada fins la falda de la muntanya de Montserrat on durant una estona recorreré els corriols que la bordegen plens de gent que aprofiten el bon dia per fer una excursions per aquest meravellosos paratges. Ara toca una dura baixada fins arribar al Km 42, Marganell. Fa molta calor i començo a notar com el peus em couen molt, arribo al avituallament amb moltes molèsties. Valoro la possibilitat de abandonar però finalment decideixo continuar fins el proper control, Km 50. Uns Kms més tard me,n adono que la meva decisió no ha sigut la correcta, cada cop el peus em couen més,  així que poc a poc vaig avançant fins arribar al control i dono per acabada la Ultra. Una llàstima però el dolor als meus peus era inaguantable i no m’he vist amb cor d’ arribar fins Collbató, encara em faltaven 20 Km amb un desnivell positiu de 700 metres. Fins la propera.