dijous, 20 de març del 2014

Ultra Trail de les Fonts (resum)


Tres paraules per fer un resum dels tres dies de la UT Fonts: prudència, patiment i felicitat.

Divendres 14 de març, La Nocturneta, 23 km i 350 desnivell positiu.

Una etapa trampa, que vull dir amb això? doncs que és una etapa curta i molt ràpida on si no saps controlar bé les forces, et llances com un boig a buscar l'arribada de Xerta sense pensar en el que queda en els propers dies. PRUDÈNCIA.

 
Dissabte 15 de març, Trail de les Fonts, 70 km i 4000 positiu.


Pràcticament no  havia dormit. Em vaig ficar al llit a les 12,30 AM però passades les 02,00 AM encara estava donant voltes sense poder agafar el son. A les 04,30 AM sonava el despertador, havia dormit poc més d'una hora. A les 05.30 AM ja estava a Xerta, un petit esmorzar i últims preparatius. Al calaix de sortida es noten els nervis de la gent, sens dubte avui és el gran dia de l’Ultra i això es deixa notar en les cares dels corredors, concentració màxima.

La pujada a Paüls la faig molt tranquil pensat que ens espera un dia molt dur. Un cop al poble, avituallament per afrontar la dura pujada fins al Montsagre de Paüls. Vaig amb tres corredors de la UEC de Tortosa, Anna Belen, Isa i Joan Carles, també ens acompanya la Monica. Pujada dura i on m’arriba una petita crisi que m'obliga a parar uns minuts, em despenjo del grup, menjo alguna cosa i ràpidament em recupero .Arribo al Montsagre. Planegem una mica i baixada fins Prat del Compte que em serveix per agrupar-me  de nou al grup, Km 26.

Ara toca menjar bé i recuperar forces, per davant ens espera la pujada al Engrilló. La pujada tal com m'havien dit és duríssima. La fem tot el grup junts, avançant poc a poc però sense parar ni un moment fins al avituallament, situat a la Tossa de Engrilló, Km 38,2. Va ser una parada ràpida ja que feia molt vent, temps just per recuperar forces, posar-me el paravents i sortir a la recerca del proper objectiu, Sant Roc. A partir d'aquí em quedo sol amb Isa i Monica. Afrontem un terreny trencacames de pujar i baixar per finalment poder fer la baixada a Sant Roc, Km 41. Portem ja 7 hores i 41 minuts de cursa i ja hem superat l'equador de la prova. Menjo bé i fins i tot em permeto el plaer de beurem dos gots de cervesa, que bona que estava ,collons. El que ens espera ara és la pujada més dura de la Trail, no pel seu desnivell però sí per la seva distància, molt més llarga que l'anterior.


Poc a poc anem avançant cap al cim. A meitat pujada ens passen Anna Belen i Juan Carlos, quin parell de cracks, ell fa mala cara però avança amb fermesa cap al cim. Després de més d'una hora, per fi arribem a dalt, però encara ens queda planejar per la cresta durant un parell de Km abans d’arribar al control de l'Espina, km 48 i 9h 42m de cursa. Han estat dues hores de pujada, que deixen pas a una baixada molt tècnica, amb moltes pedres i que se’ns fa molt llarga  fins Alfara, km 53,5, portem ja 10h 37m.
 

Cada vegada queda menys, però també cada vegada estem més cansats. A poc a poc anem pujant cap al Coll de Paüls, enrere cada vegada més petit, ens allunyem del poble d'Alfara. La pujada no és tan exigent com les anteriors, però les cames ja es queixen pràcticament per tot. Arribem al Coll i seguim avançant, ara cap a una muntanya preciosa anomenada "La Moleta", abans hem passat per la "Ombries de Paüls", per cert un lloc on el vent ens va castigar amb tota la seva força. Encara tenim forces per parlar i l’Isa em fa de guia turística de la zona indicant-me el lloc per accedir al cim de la Moleta i explicant-me per on passarem a l’ultima etapa. El paisatge és impressionant i les vistes del poble de Paüls són meravelloses, però estem pel que estem i ara ens toca afrontar de nou una baixada molt tècnica fins a la Font Nova, Km 64 a 13h 03 '.
7 Km’s ens separen del nostre objectiu, una petita pujada després de l'avituallament i una llarga baixada que ens conduirà fins a Xerta. Ja hi som estem molts contents, al fons veiem l'arribada i el rellotge que marca 14 hores i 20 minuts. Ha estat un dia molt dur, ja tenim una altra etapa guanyada, ara només queda l'última. PATIMENT.


Diumenge 16 de març, Cursa de les Fonts, 27 km i 1650 positiu.

Em llevo descansat, he dormit molt bé, encara que m'he despertat un parell de vegades, pràcticament he dormit vuit hores seguides. Com el dia anterior, recullo a  Jordi i a les 07,30 AM estem a Xerta. Darrer dia, últim esforç i últims quilòmetres.
Ja des de la sortida vaig amb problemes estomacals, un got de llet que m'he pres al dematí m’està provocant aquest problemes i això fa que no em trobi gens còmode. A la primera pujada em vaig quedant, encara que mai perdo el contacte visual amb Isa. Un inconscient que no guarda distància durant la baixada cap a la Roca Roja fa caure a Isa i per un moment temem el pitjor, però per sort ràpidament es recupera i tot queda en un ensurt.

Baixada fins a les " Obagues de Paüls " , avituallament i última pujada, aquest com a la Coscollosa . El vent ens castiga amb violència bufant amb molta força . La baixada fins a la Font Nova és molt tècnica i es fa molt dura. Allí deixo la meva motxilla i els meus pals a Mauro per poder afrontar els últims km’s sense pes. Per primera vegada començo a creure la possibilitat de ser " finisher ", encara que m’avisen que queden dues pujades curtes però dures que tal i com estan les cames ... Com podeu imaginar les passem sense problemes i pràcticament estem ja a Xerta . Fa moltíssima calor i sincerament m'estic emocionant . Entrem als carrers de Xerta , tot està preparat per al gran moment. Ja veiem l’arribada i al fons tot els integrants del UEC de Tortosa , entre ells Ana Belen i Joan Carles que havien arribat abans . Ho he aconseguit , sóc finisher de la Ultra Trail de les Fonts . No hi ha ningú més feliç que jo en aquell moment i el meu primer pensament és per a les meves dones , Mati i Cinta . FELICITAT .

 
Per finalitzar, un dinar i una entrega de premis molt emocionant. Amb el lliurament d'una armilla, un record i foto final de tots els finisher. Enhorabona a l'organització i als voluntaris.
 

Per últim agrair a tots el companys de la UEC de Tortosa la seva companyia durant el cap de setmana i en especial a Isa, pràcticament amb ella vaig fer tota la cursa. També una forta abraçada pel Jordi i l’Anna que durant tota la Ultra van ser al meu costat per ajudar-me amb el material. Ah per cert encara que per mi no és gens important, el meu temps final va ser de 20 hores 59 minuts i 16 segons.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada