dilluns, 2 de desembre del 2013

Cros dels 3 Turons


Giro el cap i retorno fins un 16 de gener del 2006, data en que vaig fer la meva primera cursa. Va ser un deu mil al barri de Sant Antoni. Des d’ aquell dia i fins avui, he corregut 130 curses: per asfalt i muntanya, maratons, ultra trails, km verticals.... Algunes d’elles són inoblidables.

Recordo el primer cop que vaig fer la volta al Aneto, 70 Km,  quasi 18 hores en autosuficiència i el seu “puto Salenques”, les dues participacions a l’ultra Cavalls del Vent, la primera marató fora de Catalunya, concretament a Florència, quins bons records.   Però sempre he dit, que una de les curses que més m’agrada, es la cursa de l’Amistat, una cursa que creua Barcelona, sortint de Montjuic i arribant al Tibidabo. Una cursa diferent, atractiva i sobre tot molt ben organitzada.

Per sort pels amants del running ja tenim una nova cursa a Barcelona, concretament un cros, que combina l’asfalt de la ciutat amb la sorra de la muntanya. Aquesta era la seva presentació:

El Cros dels 3 Turons és una cursa que neix amb el desig de descobrir a Barcelona un indret incomparable per a la pràctica de l’esport a l’aire lliure com és el Parc dels Tres Turons. La iniciativa del Districte d’Horta–Guinardó de l’Ajuntament de Barcelona, en coordinació amb el Districte de Gràcia, ha estat materialitzada gràcies a la il·lusió i dedicació de la Unió Excursionista de Catalunya d’Horta, entitat del barri amb una llarga tradició organitzant curses de muntanya.

He tingut la sort de poder participar en la primera edició d’ aquest cros i on he pogut descobrir indrets de la meva ciutat que fins el dia d’avui desconeixia totalment. He corregut pel Parc Güell i el Parc del Guinardó, puc dir que  corrent  pels turons de la Rovira, el Carmel i la Creueta de Coll, he tingut la ciutat de Barcelona als meus peus. Una cursa molt recomanable i que espero que en els propers anys mantingui el format que l’ha vist néixer.

Ha sigut un cros, dur, amb una distància de 10,700 Km i un desnivell acumulat de 1100 metres. Un pujar i baixar constant combinat amb moltes escales que encara el fan  més dur . De la meva participació, destacar simplement el meu bon temps, 1h07’59’’ i la recuperació total del meu turmell.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada